Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Meditacija: kas tai ir kaip pradėti medituoti

Lengvosmintys.lt / Meditacija: kas tai ir kaip pradėti medituoti

Meditacija: kas tai ir kaip pradėti medituoti

Meditacija (angl. meditation) tapo vienu populiariausių streso mažinimo būdų tarp žmonių iš įvairių visuomeninių sluoksnių. Ši senoji praktika gali būti praktikuojama įvairiomis formomis ir gali padėti įveikti tam tikrus sunkumus. Tai gali padėti greitai numalšinti patiriamą stresą, sumažinti kūno reakciją į patiriamą stresą bei atsipalaiduoti.

Meditacija

Išmokus nuraminti kūną bei protą, išnyks ir fizinis bei emocinis stresas.

Meditacija net gali padėti metant svorį bei formuojant sveikos mitybos įgūdžius. Išmokus nuraminti kūną bei protą, išnyks ir fizinis bei emocinis stresas. Tai padės jums jaustis geriau, atsigauti ir pasiruošti sveikai susidoroti su kasdieniniais iššūkiais. Po keletos savaičių ar mėnesių reguliarus meditacijos praktikavimas gali suteikti dar daugiau naudos.

 

Kas sudaro meditaciją?

 

Meditacijos metu būtina sėdėti ramioje padėtyje ir išvalyti savo mintis arba sutelkti dėmesį į vieną mintį ir apvalyti ją nuo kitų papildomų minčių. Galite sutelkti dėmesį į garsą, pavyzdžiui, „ooommm“, arba savo kvėpavimą, skaičiavimą, arba visai nieko nemąstyti. Bendras bruožas vienijantis daugelį skirtingų meditacijos metodų yra naujų minčių slopinimas vos tik joms pasirodžius.

 

Meditacijos seansai gali būti įvairaus ilgio, tačiau dažniausiai meditacijos seanso metu reikia nuo 5 iki 20 minučių, kurios būtų nepertraukiamos jokiais trukdžiais. Galima pasiekti didesnės naudos jei meditacijos seansai trunka ilgiau, tačiau tik pradėjus praktikuoti meditaciją svarbu pradėti lėtai, kad meditacijos praktikos būtų tęsiamos periodiškai ir ilgą laiką.

 

Daugelis žmonių mano, kad ilgas meditacijos seansas sukurs tobulą meditaciją, tačiau tai tik tampa gąsdinančia ir bauginančia praktika, kurios sunku laikytis kiekvieną dieną. Kur kas geriau yra meditacijos seansus vystyti lėtai, įtraukiant į kasdieninių įpročių sąrašą.

 

Meditacijos metu yra svarbu būti tylioje bei privačioje erdvėje, tačiau patyrę medituotojai meditacija gali užsiimti bet kur.

 

Meditacijos privalumai

 

Meditacija (angl. meditation) turi daug įvairių privalumų:

Jūsų širdies ritmas ir kvėpavimas sulėtėja;

Jūsų kraujospūdis normalizuojasi;

Jūs efektyviau naudojate deguonį;

Jūsų imuninė sistema pagerėja;

Jūs mažiau prakaituojate;

Jūsų protas šviesesnis, todėl padidėja kūrybiškumas.

 

Žmonės, kurie medituoja reguliariai lengviau susidoroja su žalingais įpročiais tokiais kaip alkoholio ar narkotikų vartojimas bei rūkymas. Taip pat jiems yra lengviau išgyventi nemalonias kasdienines situacijas.

 

Meditacija taip pat daugeliui žmonių padeda atrasti vidinę jėgą. Didžioji dalis tyrimų atliktų skirtingose šalyse atskleidė, kad meditacija padeda sumažinti stresą ir net padidina atsparumą stresui.

 

Ką  reikia žinoti apie meditaciją 

 

1Nuolatinis meditacijos praktikavimas yra naudingesnis nei nereguliarūs ir ilgi meditacijos seansai. Tai reiškia, kad geriau medituoti 5minutes, šešis kartus per savaitę, nei 30 minučių kartą per savaitę.

 

2Reguliarus meditacijos praktikavimas yra svarbiau nei tobulai atlikta meditacija. Tai reiškia, kad vietoj per ilgo svarstymo kokioje pozicijoje sėdėti, kokias technikas išbandyti, kiek ilgai tai tęsti ar kuriuo laiku yra geriausia medituoti, reikia tiesiog atsisėsti ir medituoti. Gali būti sunku pradėti medituoti jei pirmiausiai norite rasti atsakymus į šiuos smulkius klausimus. Nėra klaidingo meditacijos būdo: bet kokia meditacija (angl. meditation) yra geriau nei jokios.

 

3Jei pastebėsite, kad meditacijos metu Jūsų mintys nukrypsta, tai irgi gerai. Kai kuriems žmonėms, ypač perfekcionistams, meditacija gali būti sudėtinga. Kartais patenkama į spąstus norėdami meditaciją atlikti „teisingai“ ir itin nusiviliame, kaip pastebime, kad mūsų mintys nukrypsta ir klaidžioja. Svarbu žinoti, kad tai yra geras dalykas jog pastebite minčių nukrypimus meditacijos metu. Vienas pagrindinių meditacijos aspektų yra pastebėjimas ir sugrįžimas atgal į meditacijos tikslą (kvėpavimą, dabarties momento pajautimą ar į veiksnį, kuris yra Jūsų meditacijos tikslas). Reikia suprasti, kad sustabdyti minčių nukrypimo yra tiesiog neįmanoma.

Sustabdyti minčių nukrypimus yra sunku ir tiems, kurie meditaciją praktikuoją ilgą laiką. Net ir ilgai praktikuojantiems meditaciją išlikti susikaupusiems yra itin sunku. Tai yra visiškai normalu. Šis procesas yra meditacijos dalis, todėl neleiskite, kad tai Jus nuviltų.

 

Kaip pradėti medituoti?

 

Jei nežinote nuo ko pradėti meditaciją, iš pradžių galite 5 minutes susitelkti į savo kvėpavimo klausymą. Prieš klausantis savo kvėpavimo atpalaiduokite savo kūną, atsisėskite patogiai ir sekite kvėpavimą. Kaip pajusite, kad Jūsų mintys nukrypsta, pasistenkite vėl galvoti apie kvėpavimą.

 

Kitas labai lengvas būdas pradėti meditaciją yra skaičiuoti, kiek kartų įkvepiate. Kaip įkvėpsite mintyse skaičiuokite „vienas”, o kaip iškvėpsite- „du”. Kaip pajusite, kad Jūsų meditaciją pertraukia pašalinės mintys, pradėkite skaičiuoti vėl nuo pradžių.

Visada prisiminkite, kad geriausia meditacija yra ta, kurios technika Jums tinka ir patinka.