fbpx
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Panikos priepuoliai ir panikos atakos

Lengvosmintys.lt / Panikos priepuoliai ir panikos atakos

Panikos priepuoliai ir panikos atakos

Panikos priepuoliai – staigūs baimės ir nerimo priepuoliai, kylantys be priežasties ir iššaukiantys fizinius ir psichologinius simptomus. Panikos atakos sukelia visiškai nereikalingą, nerealiai didelį ir nepagrįstą baimės jausmą. Bet ką gali ištikti toks priepuolis, tačiau pasikartojančios panikos atakos – tai panikos ar nerimo sutrikimo ženklas, kurį reikia gydyti.

panikos priepuoliai ir panikos atakos

Panikos priepuoliai: simptomai

Panikos priepuoliai ir jų fiziniai simptomai gali būti įvairūs: greitas kvėpavimas, gausus prakaitavimas, drebulys, pykinimas, dirglumas, nutirpusios galūnės, dilgčiojimas, gali būti per karšta ar per vėsu, padažnėjęs širdies ritmas. Prie jaučiamos baimės prisideda ir atitolimas nuo savęs, nesikontroliavimas, pavojaus nujautimas, noras pabėgti ir išvengti situacijos.

„Panikos priepuolių simptomai, kurie yra labai panašūs į širdies smūgio ar astmos simptomus, gali būti lydimi ir baimės numirti.“

Panikos atakos ištinka staiga ir netikėtai, visai nesvarbu, kokios būsenos tuo metu buvote. Kai kuriems žmonėms panikos atakos metu pasireiškia mažiau nei keturi ankščiau išvardinti simptomai. Priepuoliai trunka 5 – 20 min., dažniausiai maždaug 10 min. Panikos priepuoliai gali ištikti kas kelias valandas, kiekvieną dieną, o kartais tik kartą per savaitę. Žmonės, kuriuos priepuoliai ištinka gana dažnai, išmoksta numatyti, kokios situacijos jį iššauks ir jam pasiruošia.

Panikos atakos: priežastys

Nėra tiksliai nustatyta, kas iššaukia panikos atakas, tačiau yra keletas teorijų, tarp jų ir cheminis smegenų išsibalansavimas ir genetinis polinkis. Tokius priepuolius gali iššaukti įvairios priežastys ir begalė skirtingų situacijų: nerimas ar depresija, didelis, ilgai besitęsiantis stresas, fizinės sveikatos (širdies, kvėpavimo ar skydliaukės) problemos, alkoholio, nikotino ar kofeino perdozavimas, taip pat kai kurių vaistų ir medikamentų vartojimas.

Dažni panikos priepuoliai rodo, kad yra panikos sutrikimas. Panikos atakos gali užpulti ir miegant – prabusite labai išsigandęs, krečiamas drebulio. Suaugę ir jaunuoliai, patiriantys panikos atakas, dažnai serga ir kitomis psichinėmis ligomis arba yra rizikos grupėje susirgti obsesiniu – kompulsiniu sindromu, nerimo sutrikimu ir kt.

Panikos priepuolių gydymas

Žmonės, kuriuos panikos priepuoliai užklumpa dažnai, yra linkę keisti savo gyvenimo būdą, vengdami situacijų ir aplinkos, kurioje kyla didesnė priepuolio rizika. Tačiau tai atveria kelią fobijoms, pvz.: agorafobijai (minios, didelių viešų vietų baimė). Kognityvinė elgesio terapija gali pakeisti jūsų požiūrį ir išmokyti reaguoti į situacijas, kurias jums sukelia baimes. Relaksacija ir sąmoningo dėmesingumo pratimai – gilus kvėpavimas, meditacija, joga, masažai – mažina stresą ir nerimą, kurie gali sukelti panikos priepuolius.

Kada ieškoti psichoterapeuto pagalbos

Jei panikos priepuoliai (ar baimė dėl galimos panikos atakos) neleidžia jums mėgautis kasdiene veikla, apsipirkinėjimu, važiavimu viešuoju transportu ar dalyvauti socialinėje veikloje, jums derėtų kreiptis į psichoterapeutą.

„Psichoterapijos tikslas yra jus apsaugoti ir sumažinti negatyvias mintis, elgesį ir pakeisti jūsų požiūrį į situacijas, kurios iššaukia panikos priepuolius.“

Pasikalbam, bus lengviau

Kad ir kas vyksta tavo gyvenime – rutina varo iš proto, nori pagerinti santykius su artimaisiais, o gal vyksta svarbūs pokyčiai – mes kviečiame tave į pokalbį su terapeutu, kuris padės išsikapstyti iš emocijų audros, sąmoningiau pažvelgti į savo vidų ir supančią aplinką. Terapijos metu išmoksi atpažinti savo jausmus ir suvaldyti mintis, teraupeutas tave išklausys, patars, gerbs ir supras.

Logiška

Kai esi išalkęs, pavalgai. Kai nori sustiprėti fiziškai, eini į sporto klubą. Kai jautiesi nekaip – ateik pasikalbėti su terapeutu.

Konfidencialu

Kalbamės nuoširdžiai ir atvirai. Tai, ką aptariame terapeuto kabinete, lieka terapeuto kabinete.

Patogu

Įsikūrėme ramybe alsuojančiame rajone – Užupyje. Atvykti patogu tiek pėsčiomis, tiek viešuoju transportu, tiek automobiliu.

Registracija pokalbiui su terapeutu

Žinutės langelyje nurodykite Jums tinkamą datą ir laiką. Susisieksime dėl registracijos patvirtinimo.





Aš patvirtinu, kad esu susipažinęs su įmonėje taikoma Privatumo politika ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi ja remiantis.

Atsiliepimai

Psichologė padėjo susidėlioti chaotiškas mintis, atrasti gyvenime daugiau balanso ir vertinti akimirkas pozityviau.

45 m. moteris Kokybės kontrolės vadovė

Pokalbiai stipriai padėjo susitvarkyti su stresu sesijos metu ir ne tik.

Justinas (22 m.) Medicinos studentas

Daugiau koncentruojuosi į dabartį - išmokau būti čia ir dabar. Pavyksta ne visada, bet bent jau žinau ką daryti kai "įsisvajoju" arba išsikeliu neįmanomus tikslus.

26 m. moteris Teisės studentė

Suteikė didesnio pasitikėjimo savimi, kas labai padeda sprendžiant problemas darbe.

28 m. vyras

Labai mielas, šiltas žmogus, savo srities specialistė. Labai padėjo sunkiame gyvenimo etape. Nuoširdus AČIŪ!!!!Tikrai rekomenduoju!

33 m. moteris