...

Blog

Lengvosmintys.lt / Visi  / Nenoriu nieko daryti – kaip save motyvuoti?
Motyvacija

Nenoriu nieko daryti – kaip save motyvuoti?

Tikriausiai kiekvienas iš mūsų turime dienų, o kartais ir savaičių, kuomet nenorime keltis iš lovos, siekti užsibrėžtų tikslų, tenka prisiversti atlikti įpareigojančius darbus ir jaučiamės bejėgiai padėti sau kažko imtis. Tokiomis dienomis dažniausiai tai įvardiname kaip žemą motyvaciją arba jos nebuvimą. 

Motyvacija padeda mums jaustis entuziastingiems ir užsibrėžtus darbus atlikti kur kas maloniau ir sklandžiau. Iš šono gali skambėti, kad motyvuoti save yra nemenka užduotis, o tai daryti ilgą laiką dažnam gali pasirodyti misija neįmanoma. Vis dėlto, yra ne vienas būdas to išmokti. Žemiau rasite keletą psichologijos mokslo patikrintų patarimų apie tai, kaip save motyvuoti.

Motyvacija

„Motyvacija neateina pati, kad ir kiek lauksime. Pirmą žingsnį žengti teks patiems.“

Kaip save motyvuoti? 

6 psichologijos mokslo patikrinti patarimai

1. Vidinė motyvacija.

Kai kurie tikslai ir darbai yra įdomūs, malonūs ir  įtraukiantys – galite pastebėti, kaip jiems motyvacijos turite daugiau ir ją palaikyti nėra taip sudėtinga. Vis dėlto, ne visi darbai būtent tokie, tad pasistenkite kiekviename jų rasti tai, kas Jus motyvuotų iš vidaus.

Galbūt Jums reikia parašyti sudėtingą rašto darbą – raskite maloniausią miesto biblioteką ir rašykite ten, o rašydami galvokite apie tai, kaip protinė veikla gerina savijautą bei kaip naujas žinias galėsite panaudoti ir asmeniniame gyvenime.  Galbūt Jums reikia išplauti grindis – įsijunkite paklausyti mėgstamą podcast’ą arba pasileiskite muziką, o į grindis pažvelkite kaip į šokių aikštelę – fizinis aktyvumas gerina nuotaiką, o muzika ir keli šokio judesiai grindų plovimo procesą padarys linksmesnį.

Motyvaciją didinkite nemaloniuose darbuose surandant kuo daugiau asmeninės prasmės arba ieškokite būdų, kaip darbus būtų įmanoma atlikti maloniau. 

2. 2 minučių taisyklė.

Taip pat norint save motyvuoti reikia sulaužyti plačiai paplitusį mitą, apie tai, kad motyvacija ateina pati, tereikia jos sulaukti. Vis dėlto nieko nedarant motyvacija gali taip ir neateiti, tad nors ir sunkiausias – svarbiausias žingsnis yra pirmas žingsnis.

Veiksmas atneša motyvaciją ir tik labai retu atveju atvirkščiai, tad, kad ir kaip sunku – reikia pradėti nors ir nuo pačio lengviausio žingsnio. Tam siūlome Jums 2 minučių taisyklę – pradėkite siekiamą tikslą daryti 2 minutes, dėkite pirmuosius žingsnius ir tikėtina, kad tuomet motyvacija skatins siekti užsibrėžto tikslo ir toliau.

Jei jaučiate, kad kitą dieną motyvacija vėl menka – kartokite tai kiekvieną kartą, kai neturėsite motyvacijos. Kartais nenorime imtis užduoties, kai nematome jos pabaigos, tačiau vos pradėjus, pabaiga bus vis arčiau, o tai savaime kels didesnę motyvaciją.

3. Įveikiami tikslai.

Žengus pirmuosius žingsnius ir pagaliau įgavus motyvacijos yra svarbu, kad ji greitai nedingtų, tad vienas reikalingiausių žingsnių yra įsivertinti savo įgūdžius ir užduotį, kurią turite atlikti.

Užduotis ar norimas įgyvendinti tikslas turi būti ne per lengvas, kad nebūtų nuobodu, bet taip pat ir ne per sunkus, kurį vos įmanoma įveikti, todėl norisi atidėlioti ar nepradėti visai, o čia Jūsų  motyvacija ir dingsta. Optimaliausia yra rinktis tikslą ar užduotį, kuri keltų Jums iššūkį, tačiau taip pat ir būtumėte užtikrintas, kad įveikti tikrai įmanoma.

Vietoj to, kad po ilgos pertraukos bėgtumėte 10 km, pasirinkite Jums iššūkį keliantį, tačiau įveikiamą atstumą, galbūt tai bus 5 km bėgimo. Galbūt norite keltis 6 valandą ryto, tačiau nuėjote miegoti labai vėlai – natūralu, kad motyvacijos keltis turėsite mažai. Užsitikrinkite, kad tikslas yra Jums įveikiamas.

4. Laiko planavimas.

Kiekvienai užduočiai turime didesnės motyvacijos tuomet, kai ji turi savo laiko rėmus. Jei tai yra įprotis, pavyzdžiui medituoti – apsibrėžkite kiek laiko tai darysite ir kurią valandą. Taip pat nepamirškite, kad tikslas turi būti įveikiamas, tad galbūt pradžioje užteks 5 minučių meditacijos, o vėliau laiką galėsite didinti.

Jei tai yra konkretaus darbo atlikimas, susitarkite su savimi iki kada jis turi būti atliktas – taip jausite mažiau nerimo ir vidinio chaoso, nes tikslas bus aiškus ir konkretus, o tai didina motyvaciją. Kitu atveju turime neribotą laiką, tad nejaučiame motyvacijos pradėti, turime daug laiko atidėliojimui. Motyvacija mėgsta discipliną – suplanavus darbo atlikimo laiką, motyvaciją išlaikyti bus kur kas lengviau.

5. Prizas.

Vienas iš efektyviausių būdų palaikyti motyvaciją yra apsidovanoti už atliktus darbus. Atsižvelgę į prieš tai minėtus patarimus taip pat galite sugalvoti kuo save palepinsite, kai atliksite suplanuotą tikslą ar užduotį.

Pavyzdžiui, šiandienos tikslas yra pasiruošti darbo susirinkimui, tad galite nusistatyti, kad jam pasiruošus galėsite pasidovanoti sau mėgstamą pyragėlį. Galbūt užsibrėžėte tikslą bėgioti du kartus per savaitę visą mėnesį – mėnesio pabaigoje galite nusipirkti sau pavyzdžiui, masažą.

Svarbu, kad prizas už atliktą užduotį būtų tai, ko labai norite, tačiau neleidžiate sau kasdien. Tokiu atveju turėsite motyvacijos siekti užsibrėžtų tikslų, nes žinosite, kad viso to pabaigoje Jūsų laukia dovana.

6. Savirefleksija.

O svarbiausia – įsiklausykite į save ir stebėkite, galbūt turite ypač sunkų etapą ir motyvacijos nebuvimas reiškia poilsio poreikį. Gal išgyvenate liūdesį, netektį ar kitas nemalonias emocijas, kurios natūralu, kad trukdo Jums jaustis motyvuotam. Jei nejaučiate motyvacijos ištisas savaites ar net mėnesius, kreipkitės į psichologą, su jo pagalba susidėliosite mintis, išsigryninsite veiksnius, dėl kurių vienaip ar kitaip jaučiatės.

Jei su nemotyvuotomis dienomis susiduriate tik kartais, priimkite ir jas, leiskite sau dienas, kada ilsitės nuo pasaulio ir nespaudžiate savęs į jokius rėmus. Tam geriausiai tiks savaitgaliai ar laisvos dienos. Pasirūpinkite kokybišku poilsiu, neįpareigojančiomis, malonumą keliančioms veiklomis ar pramogomis. Turint kokybišką poilsį ir atsitraukimą nuo kasdienybės darbų bei tikslų jausite didesnę motyvaciją tomis dienomis, kai jos reikia labiausiai.

Registracija pokalbiui su psichologu

Žinutės langelyje nurodykite Jums tinkamą datą ir laiką. Susisieksime dėl registracijos patvirtinimo.






    Aš patvirtinu, kad esu susipažinęs su įmonėje taikoma Privatumo politika ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi ja remiantis.