...

Blog

Lengvosmintys.lt / Visi  / Iššūkis: įveik socialinį nerimą (social anxiety)
social anxiety

Iššūkis: įveik socialinį nerimą (social anxiety)

Tikriausiai visi esame bent kartą susidūrę su nejaukia socialine situacija, verčiančia raudonuoti, sudrebėti ar prakaituoti delnams – tai visiškai normalu! Tačiau socialinis nerimas (social anxiety) žymiai skiriasi nuo paprasto nejaukumo jausmo. Nuolat juntama baimė ir panikos jausmas verčia vengti kasdienių veiklų, bendravimo, ir apgobia žmogų vienatvės jausmu.

Tačiau gera žinia tai, kad įdedant šiek tiek pastangų ir ryžto socialinį nerimą galima nugalėti. Tai padaryti galima ir metant sau mažus iššūkius. Žinoma, iš pradžių gali būti baisu ir nemalonu, bet juk visi vaistai dažniausiai būna neskanūs! Kartojant šias užduotis, žingsnis po žingsnio patobulės socialiniai įgūdžiai, atsiras pasitikėjimas savimi ir baimę palengva pakeis bendravimo džiaugsmai.

social anxiety

Užduotys, kurios padės įveikti socialinį nerimą (social anxiety)

Pradėk nuo mažiausiai gąsdinančios užduoties ir kartok ją tol, kol tai nebekels diskomforto. Tuomet pasirink kitą užduotį.

 

– Atsirakink buto ar namo duris

– Trumpam atverk duris

– Atskleisk užuolaidas kambaryje, kuriame geriausiai matysiesi praeiviams lauke

– Atidaryk duris kurjeriui

– Paskambink į klientų aptarnavimo centrą ir paklausk lengvai atsakomo klausimo

– Valandai pasikviesk draugą į namus

– 10 minučių praleisk kieme

– Išsiųsk atidėliojamą laišką

– Įjunk Messenger žinutę prieš tai neperskaičius jos pranešimų langelyje

– Viešumoje kalbėk šiek tiek garsiau, nei įprastai

– Sumokėk už prekę grynais, bet nebūk pasiruošęs pinigų iš anksto

– Atsiliepk telefonu iškart jam suskambėjus

– Išeik vienas pasivaikščioti viešoje vietoje

– Pasinaudok viešuoju tualetu

– Įkėlus įrašą Instagram‘e ar Facebook‘e negrįžk patikrinti jo ir neištrink

– Palik komentarą po įrašu socialiniuose tinkluose, kur yra galimybė, kad jį išvys tavo draugai

– Parašyk žmogui, su kuriuo jau kurį laiką nekalbėjai

– Pasikalbėk su kažkuo apie savo socialinį nerimą

 

Daugiau apie socialinį nerimą ir būdus su juo susigyventi skaitykite straipsnyje: Socialinis nerimas – daugiau nei drovumas“.

Jei savo būsenoje pastebėjote į socialinį nerimą panašių simptomų, pasitikrinti galite atlikdami socialinio nerimo testą: SOCIALINIO NERIMO TESTAS.

„Socialinį nerimą (social anxiety) nugalėti galima ir metant sau mažus iššūkius!“

Registracija pokalbiui su psichologu

Žinutės langelyje nurodykite Jums tinkamą datą ir laiką. Susisieksime dėl registracijos patvirtinimo.






    Aš patvirtinu, kad esu susipažinęs su įmonėje taikoma Privatumo politika ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi ja remiantis.